בשנת 1994 נכנסה חברת ביטוח ישיר לשוק הביטוח כחברה הישירה הראשונה בישראל. עם הצלחתה המסחררת (ביטוח ישיר השתלטה על 12% משוק ביטוח הרכב והדירה תוך 10 שנים) נכנסו חברות נוספות לשוק הביטוח הישיר ויצרו מהפכה של ממש בתחום שנחשב למשעמם ויבש.
ההבדל הראשון שהציגו החברות הישירות הוא העבודה הישירה של הלקוח מול החברה ללא תיווך סוכן הביטוח. החברות פנו לקהל והציעו מחירים זולים יותר כי הם חסכו את עמלת הסוכן. ללא הסוכן, החברות הישירות נאלצו לפנות ללקוח דרך התקשורת מה שיצר מתקפה פרסומית חסרת תקדים לשוק הביטוח שהתאפיין עד אז כשוק אפרורי ומשעמם. פרסומות כמו, טלפון מדבר (ביטוח ישיר), משה איבגי בתור דוד הכי טוב (9000000) ואבי קושניר בתחפושת של אישה (AIG) הציפו את המרקע.
סוכנויות הביטוח שהחלו לחשוש מהתחרות הגוברת יצאו בהשמצות נגד החברות הישירות בעיקר על השירות הירוד. הם טענו שרק הסוכן יכול לדאוג ולהילחם למען הלקוח מול חברת הביטוח ושהחברות הישירות ידאגו רק לעצמם. החברות הישירות בתגובה לא נשארו חייבות ותקפו בחזרה.
הלקוח שמצא את עצמו באמצע מלחמה יצא מבולבל עוד יותר וההחלטה ממי לרכוש את הביטוח נעשתה קשה. אז כדי לעשות קצת סדר, נציג לכם פה יתרונות לכל שיטה כך שתוכלו להחליט בעצמכם ממי תרכשו את הפוליסה הבאה.
הזמנת ביטוח רכב דרך חברות ביטוח
הרכישה של הפוליסה מתבצעת דרך הטלפון בשיחה מוקלטת או באינטרנט מכל מקום ובכל שעה. אין צורך בחתימת הלקוח והביטוח מיידי. אין ספק שלקוח נהנה משרות מהיר ויעיל, לפחות בזמן רכישת הביטוח.
עוד יתרון שהחברות הישירות יציגו הוא המחיר שכביכול יותר זול מכיוון שהחברה חוסכת את עמלת הסוכן. החברות הישירות עובדות ישירות מול הלקוח ולכן הסוכן אינו נחוץ ואינו מהווה הוצאה נוספת.
רכישת ביטוח רכב דרך סוכן ביטוח
הסוכן ידאג ללקוחותיו מול חברת הביטוח. תפקידו של הסוכן לתווך בין חברת הביטוח ללקוח ולדאוג שיקבל את הפיצוי המגיע לו. בדרך כלל, הסוכן הוא מכר והעבודה מולו תהיה מול מישהו שאתה סומך. בהתנהלות מול חברות ישירות ללקוח אין נציג מטעמו והוא צריך להתמודד לבד מול הבירוקרטיה.
האמת היא שבימינו ההבדל בין שני השיטות כמעט ולא מורגש:
- חברות מסורתיות מציעות שירות ישיר ומקוון כי גם הם זיהו את הפוטנציאל בשירות המהיר.
- הבדלי המחירים הם מינוריים ולאו דווקא לטובת הביטוחים הישירים.
- הוצאות הפרסום הגדולות של החברות הישירות מיקרות את הפוליסה בדיוק באותה רמה שעמלת הסוכן מיקרת אותה.
- בעבודה מול חברת הביטוח על פניו נראה שעדיף סוכן אך חשוב לזכור שסוכן עובד כמתווך בין החברה ללקוח והוא מחויב לה באותה מידה שהוא מחויב ללקוח.
לאחר כל הטלטלה שנוצרה השוק נרגע, החברות הישירות עובדות לצד הסוכנים ונוצר שיווי משקל ביניהם. בסופו של דבר, מה שנשאר לנו זה ליהנות משני העולמות. השוק נפתח בזכות כניסת החברות הישירות ונהיה יותר תחרותי ותפקידינו כלקוחות זה לנצל את זה. החברות הישירות יצרו דרך לקבל הצעת מחיר בצורה מהירה וקלה שאיתה אפשר ללכת לסוכן ולהתחיל להתמקח. חשוב לקחת שלוש-ארבע הצעות מחיר לפני שמחליטים, לזכור שהפוליסה לא מורכבת ממחיר בלבד וכל חברה תציע תנאים וכיסויים שונים שגם עליהם ניתן להתמקח.
שורה תחתונה הסוכן מציע שירות אישי ומקצועי והחברות הישירות מציעות זמינות ומהירות. לגבי המחיר ותנאי הפוליסה זה כבר תלוי בכמות ההצעות שתקבלו וביכולת ההתמקחות שלכם.